fredag 5. juni 2009

I det tankefulle hjørnet


Mens jeg sitter oppe og venter på at håret skal tørke (har vært i dusjen å vaska hår, og hater å legge meg mens det er bløtt) kom jeg på at jeg skulle gjøre noe jeg skulle gjort for lenge siden! Nemlig å skrive ned små morsomme historier jeg har opplevd med mine to søte små (ja, altså ikke helt mine, jeg er gulla til den ene og "liksom-gulla" til den andre!) men ja, du skjønte!

Slike episoder som man ler av i noen dager, men som har en tendens til å gå i glemmeboka etter en liten stund. Og med min hukommelse går de veldig fort i glemmeboka synes jeg, selv om de er gull verdt. Intensjonen min var å få bruk for disse historiene når det kommer så langt som at de skal konfirmeres, da skal gulla selvsagt holde tale ;)

Bare en liten telefonsamtale fra John Peder der han forsikrer seg om at jeg fortsatt vil være kjæresten hans, er ting jeg kommer til å le av i lang land tid fremover! (dette var vel en gang i slutten av 2008 eller noe) Storesøster hadde nemlig annonsert at hun var kjæresten til Dagfinn (altså min kjære samboer) og da måtte selvsagt også John Peder ha en kjæreste. Så da stilte selvfølgelig "dulla Ingrid" opp, og sa at vi kunne selvsagt være kjærester ;) Og da hender det at man må ta en telefon for å forsikre seg om at "dulla" holder ord!

Et lite utdrag fra teksten til lonestar - let them be little. Det er så sant som om jeg skulle skrevet det selv!

So, let them be little 'cause they're only that way for awhile
Give them hope, give them praise, give them love every day
Let them cry, let them giggle, let them sleep in the middle
Oh, just let them be little.

Nå som klokken nærmer seg leggetid for min del er jeg litt i det tankefulle hjørnet. Tenker på hvor heldig jeg er, som har fått vokst opp med søskenbarn først på samme alder som meg, som var fantastiske lekekamerater i hele barndommen (og en av dem bodde jeg til og med sammen med første året på videregående), og senere få søte små søskenbarn som jeg kunne være trillpike for, og passe på:)
Hvor heldig jeg er som har fått lov til å være gulla til en så utrolig skjønn jente som nå er blitt hele 4 år! Rett og slett, jeg er heldig ! Synes ikke du? Som Kristin (selvfølgelig også et søskenbarn!) bruker å ha som status på msn sin : Verdens beste familie! Jepp, det har vi Kristin :)
Jeg er heldig som har så fantastiske søskenbarn! Glad i dere alle sammen!

Ingen kommentarer: